donderdag 14 mei 2015

Pecha Kucha over mijn herontwerp

Afgelopen maandag mijn allereerste Pecha Kucha gegeven over mijn herontwerp.
Het viel nog niet mee om een goede Pecha Kucha te maken en het dan ook nog goed uit te voeren...
Een Pecha Kucha is wel een goede presentatievorm doordat je heel goed moet nadenken over de structuur van je presentatie. De voorbereiding viel qua tijd wel tegen. Ik heb er toch meer tijd in gestopt dan ik van plan was, typisch voor mij, ik blijf twijfelen en sleutelen. Tot op het laatste moment. Maar oké het is klaar, ik ben blij met de feedback die ik heb gekregen. Het was voor de toehoorders toch voldoende duidelijk waar ik mee bezig ben. De beelden waren duidelijk, ik moet wel oppassen met het gebruik van de modellen.
Met nog een aantal steekhoudende opmerkingen kan ik weer vooruit om mijn herontwerp te verbeteren. De expert die er was Sem, zat voor mij een beetje te veel op zijn eigen stokpaardje, gamification. Voor hem stond flow zo'n beetje synoniem aan gamification en daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ik vind het leuk om daar wat elementen van te gebruiken in mijn herontwerp, maar dat is niet het belangrijkste uitgangspunt.
Het is duidelijk dat ik nog beter zichtbaar moet maken dat mijn herontwerp gericht is op het scholen van mentoren.

Ik zal mijn presentatie binnenkort, in een wat aangepaste versie, nog een keer geven voor mijn collega's. Ook omdat ik de training daadwerkelijk verder ga ontwikkelen en volgend schooljaar ga geven.

Hieronder de filmversie van mijn Pecha Kucha!






En de link naar de notulen die Ester heeft geschreven.
http://bit.ly/1FmsRpR

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn van harte welkom!