zaterdag 7 maart 2015

Terugblik en Peerassessment over de CA



Ik ben blij dat het me gelukt is om in 800 woorden toch een goed beeld te geven van het curriculum van onze school. Ondanks het feit dat ik de school zo goed ken bleek het toch een uitdaging om het volgens het model van van den Akker te analyseren. De wijze van handelen binnen de school, die voor mij zo vanzelfsprekend is, weer te geven in een dergelijk kader gaf mij toch weer nieuwe inzichten. Ook dank zij gesprekken met collega's en mijn teamleider blijkt dat niet alles is zo vastgelegd dat het eenduidig te interpreteren is. Ook werd het mij duidelijk dat het voor nieuwe docenten moeilijk te achterhalen is wat het exacte beleid is over een aantal thema's zoals toetsen en beoordelen en overgangsnormen, aangezien er ook nog veel 'oud' beleid in de digitale docentenbibliotheek zit. Met de verkregen inzichten kan ik weer in gesprek met de rector en teamleiders om ons curriculum nog inzichtelijker te maken. En er is een start gemaakt om de digitale bezem te pakken om op te ruimen wat verouderd is! De opdracht levert behalve nieuwe inzichten ook een directe actie op!

Hieronder de link naar de peerassessment door Lilian.

https://www.dropbox.com/s/i0b9hj7g3exb3lb/LA2%20feedbackformulier%20peerassessment%20curriculumanalyse%20Dani%C3%ABlle%20Stephan.doc?dl=0




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn van harte welkom!