maandag 21 maart 2016

Scenario Challenge Day en - teaser van Team Game Over




Draaiboek Challenge Day - Team Game Over
Het idee is dat we een interactieve animatie maken waarin ons scenario, non-cognitief individueel, zichtbaar wordt gemaakt. De interactie wordt gestimuleerd doordat de toeschouwers kunnen kiezen welke richting het scenario op gaat. In deze animatie zal terugkomen dat we gebruik maken van betekenisvol online en offline contact. Onze onderwijswaarden, subjectivering, kwalificatie, socialisering, duurzaamheid en verdraagzaamheid, worden zichtbaar in de gevisualiseerde onderwijssituatie. De visualisatie is dusdanig generiek dat deze kan worden vertaald naar de verschillende onderwijssectoren. Doordat een maatschappelijke problematiek uit 2016 herkenbaar is in de onderwijssituatie uit 2030, wordt het principe van backcasting toegepast.  Er wordt zichtbaar gemaakt dat de toepassing van nieuwe media in het onderwijs een enorme vlucht heeft genomen. Door deze ontwikkelingen kan men in het onderwijs direct inspelen op maatschappelijke thema's en loopt het onderwijs niet meer achter zoals in 2016, maar levert het onderwijs direct een bijdrage aan maatschappelijke ontwikkelingen.  
Na de animatie wordt er (Skype) verbinding gemaakt tussen 2016 en 2030 waarbij de leerkracht uit 2030 feedback vraagt aan de studenten MLI van 2016 op het getoonde scenario.

Tijdens de challengeday wordt er gebruik gemaakt van de lokalen 1.11 en 1.13. In een lokaal speelt de visualisatie zich af en het andere lokaal wordt gebruikt voor het skypegesprek.

De taakverdeling tijdens de Challengeday ziet er als volgt uit:
  • Erik: Zorgt voor de opening en zorgt ervoor dat alle technische apparatuur werkt.
  • DaniĆ«lle: Neemt samen met Erik de presentatie van de visualisatie waar.
    Neemt een microfoon mee voor de Skypeverbinding.
  • Hilde: Is aanwezig tijdens de presentatie en gaat de interactie aan met de toeschouwers afhankelijk van beschikbaarheid i.v.m. haar werkzaamheden in het organisatieteam.
  • Lieke: Zorgt voor een constante Skypeverbinding tijdens de presentatie. Via de Skypeverbinding worden de feedbackvragen aan de toeschouwers gesteld.
  • Marcel: Zorgt voor de feedbackvragen en voert samen met Lieke via Skype het feedbackgesprek.
Nog regelen: Futuristische achtergrond voor het Skypegesprek.

Feedbackvragen:

  • Wat is een realistische grens voor de maatschappelijke opdracht van het onderwijs?
  • Is het realistisch om te verwachten dat de docent verandert van expert naar coach en architect van leeromgeving?
  • De functie/rol van de docent wordt fundamenteel anders. Kun je docent verplichten deze nieuwe functie/rol aan te nemen?
  • Het toekomstscenario legt grote verantwoordelijkheid voor het leerproces bij student. Is dit wenselijk en realistisch?

Via volgende link vind je ons storyboard van de visualisatie:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn van harte welkom!